Projektový den v MŠ Sluníčko Mýto
Nápad projektového dne jsme náležitě
promysleli a s nadšením zrealizovali. Výsledek velice potěšil nejen nás,
ale nadchl i děti. Našemu putování za poznáním jsme dali název „Tajuplný svět
přírody“. Šest paní učitelek, šest stanovišť a dva odborníci z praxe.
Stanoviště
U medvěda připravila p.uč. Radka Křivková, využila našich tabulí se zvířaty.
Děti je třídily, hledaly společné znaky, skládaly obrázky, napodobovaly zvuky.
Potom jim pan Pavel Moulis ze záchranné stanice živočichů v Rokycanech
poradil, jak zacházet s nalezenými zajíčky, ježky nebo ptáčky. Kdo poznal
vycpaného ptáčka, dostal odměnu. Nejlepší bylo krmení mladého špačka granulemi
a krmení sýce masem.
U včelky Máji a p.uč. Miroslavy Hrachové se seznámily s vývojovými stádii včely medonosné, zahrály si „včelí sudoku“, poznávaly rozdíl mezi medem květovým a lesním. Mňam.
Na tuto aktivitu navázal včelař pan Pavel Kořen. Děti se dozvěděly, jak to v úlu chodí. Měly na ruce trubce a nebály se ho. Protože žihadlo nám mohou dát jen dělnice.Dokonce se z nich na chvilku stali včelaři. Kukly s obleky jim moc slušely.
Up.uč. Markéty Machaté zase děti zahradničily. Vyzkoušely si zasadit sazeničky máty, které si pak odnesly domů. Jistě si někteří zapamatují, jak se o rostlinky starat. Žížalí závody nakonec se staly skvělým zpestřením.
Družstva dětí po 3-4 vedl po
zahradě velitel, děti dostaly naši důvěru a nezklamaly. Nasbíraly všichni 6
koníků na důkaz toho, že všude byly. Také si ozkoušely koloběh vody
s p.uč. Jindrou Kunešovou. Z velkých mraků napršelo do rybníka
k vodníkovi. Voda se vypařila,
vytvořila mraky a zase pršelo…. Vývojová
stádia žáby je velice zaujala. I o duze vše věděly.
S p.uč. Michaelou
Hofmanovou si zahrály na mravence. Když si nasadily brýle, dokonce jako
mravenec viděly. Mikroskopy a lupou zkoumaly mušky, ploštice a svinky,
které našly v trávě. Zaujal zejména vývoj slunéčka sedmitečného a motýla
– zdařilé makety.
A
protože všichni chceme, aby nám příroda zůstala čistá a krásná, musíme se o ni starat. V první řadě
třídit odpad. O tom, že to děti perfektně umí se přesvědčila p.uč. Markéta
Kuglerová na svém stanovišti.
Mgr. Jindra Kunešová, ředitelka